Bloggar

  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.

Kampanjen uppmärksammad av Sveriges Radio

 Nu har Sveriges Radio intervjuad Sofia Wagner från Pensionsmyndigheten angående den flerspråkskampanj Grand River genomför tillsammans med reklambyrån Citat. Kul!

 

Här är länken; http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=5676562

Pensionsmyndigheten

Vi börjar redan börja närma oss slutet av 2013. Vårt största uppdrag den här hösten är tillsammans med Pensionsmyndigheten och deras reklambyrå Citat. Vi genomför en större kampanj som riktar sig till flera olika språkgrupper. Kampanjen genomförs i Stockholm, Göteborg och Malmö. 

2012 - Nya kunder och projekt

Har inte uppdaterat varken hemsida eller blogg på ett tag. Ett ansiktslyft är på gång! Under 2012 har vi fördjupat samarbetet med reklambyrån Citat. Vi arbetar i skrivande stund gemensamt i flera projekt; bl a med Stockholm Nyföretagarcentrum (www.startupstockholm.se). Årets mest omfattande projekt har varit Swedbanks mångkulturella satsning som vi har drivit från "ax till limpa". Vi har tillsammans utvecklat en idé om hur och vad Swedbank skall kommunicera med specifika målgrupper.

Medborgarexpo 2011

Vi deltog på mässan Medborgarexpo 2011 (www.medborgarexpo.se) Lördagen den 16:e April. Mässan var i Kista och hade som syfte att bygga broar mellan invånare i "förorten" och företag. Ett fåtal större svenska företag hade hittat dit som t ex SEB och Tele2/Comviq. Extra kul var att Comviq fick pris för bästa insatser inom "mångkulturell marknadsföring".

"Vi gör ingen skillnad på våra kunder"

Idag var jag i samtal med en större svensk bank som förklarade att man inte "gör någon skillnad på företagets kunder", dvs att de kommunicerar med alla kunder på samma sätt. Detta är fortfarande ett relativt vanlig synsätt; "One advertising fits all". I den bästa av världar skulle erbjudanden vara skräddarsydda till varje individ. Detta är naturligtvis inte möjligt men många företag försöker att anpassa sitt erbjudande utifrån olika målgrupper. I ett mångkulturellt samhälle är det t om "destruktivt" att ha ett sysnsätt där alla kunder är lika och vill ha samma sak.

Nyrekrytering till Grand River!

Grand River har fått en ny medarbetare. Wisam Hassoun har börjat arbeta med Grand River. Wisam är en mycket kompetent programmerare och grafisk designer. och kommer att tillföra värdefull kunskap till Grand River. Våra kunder kommer att gagnas av utökad kompetens inom Grand River. I och med denna nyrekrytering kommer Grand River lansera en ny internetbaserad produkt under eget varumärke.  Denna tjänst beräknas vara online i slutet av Maj!

Öka effekten av kampanjer genom en kombination av Annonsering/PR

För att öka effekten av internetkampanjer genomför Grand River en kombination av annonsering/PR mot vissa målgrupper. Denna metod förbättrar resultatet avsevärt för våra kunder och Grand River är glada att kunna erbjuda ett stort mervärde. Metoden ger dubbel effekt; dels läses den specifika artikeln av mottagarna och även antalet klick på företagets banner ökar dramatiskt. 1+1 = 3!

Sälj mer genom utveckling av företagets försäljningsstrategier!

Svenska företag är generellt mycket dåliga att ta till vara de nya möjligheter till försäljning som uppstått genom den mångkulturella marknaden. Vi tror att det främst beror på bristande kunskap och att man hellre "sticker huvudet i sanden" och jobbar vidare som man alltid gjort. Det finns dock en del exempel på svenska företag som lyckats öka sin försäljning och  marknadsandelar genom de metoder Grand River arbetar med.

Det persiska/kurdiska nyåret Norouz/New Roz

I slutet av Mars varje år infaller det persiska/kurdiska nyåret Norouz/New Roz (finns fler stavningar). Detta nyår har ingen religös anknytning utan man firar vårens ankomst. Norouz/New Roz infaller kring den 20:e Mars då familjer och vänner samlas för ett nyårsbord. Man arrangerar även eldfester som brukar vara välbesökta. I år arrangeras det två stycken större Eldfester i Stockholm, i Rissne och på Riddarholmen. I Göteborg arrangeras det även en större Eldfest.

Grand River etablerat i Göteborg

Grand River ökar takten och satsar i Göteborg. Mark Webb, expert inom "Cross Culture Communications", arbetar nu med Grand River och kommer att ta hand om kundkontakter i Västra Sverige. Detta är något som våra kunder tycker är positivt eftersom de ofta vill göra rikstäckande kampanjer och aktiviteter. Marks kontaktinfo finner ni under "Kontakt".

Prenumerera på innehåll