Kommunikationslösningar

  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.
  • : Function ereg() is deprecated in /storage/content/26/187426/grandriver.se/public_html/includes/file.inc on line 895.

Vi vågar påstå att Grand River har marknadens mest effektiva kommunikationslösningar för att kommunicera med det mångkulturella Sverige. Våra medielösningar utvecklas hela tiden varav det är bäst att kontakta oss för att vara à jour med det senaste. Då kan vi även berätta om hur vi lyckas uppnå 100% träffsäkerhet hos olika målgrupper i våra kampanjer. I ett antal år har vi analyserat olika målgruppers mediavanor och har utifrån det skapat en expertis som hjälper våra kunder att erhålla mycket goda resultat. I våra Internetkampanjer utför vi kampanjoptimering i realtid – allt för att optimera våra klienters resultat!

Varför anpassa kommunikation till olika målgrupper?
Svaret är enkelt: "One advertising fits all" är ett förlegat begrepp. Organisationer behöver bli mer effektiva och träffsäkra i sin kommunikation. Dagens fragmenterade medielandskap innebär goda möjligheter att effektivisera kommunikationen. Det har genomförts undersökningar av personer med invandrarbakgrunds inställning till reklam i Sverige:

Uppskattar reklam som är anpassad till målgruppen.
Mer positivt inställda till reklam än genomsnittet.
"Farligt" med stereotypa bilder i reklamen.
Reklamen måste uppfattas som smart.
Nischade medier mest effektiva.

Grand River är en del av de målgrupper vi hjälper våra klienter att kommunicera med. Vi har en intern dynamik, med olika etniska bakgrunder och erfarenheter, vilket gör att vi kan skapa träffsäkra kampanjer som kunderna kan identifiera sig med. Marye C Tharp uttrycker vikten av identifiering i sin bok  Marketing and consumer identity in multicultural America:

"För att bli framgångsrik med marknadsföringen i ett mångkulturellt samhälle bör företag fokusera på de identiteter som deras kunder delar"